MAŁA CZARNA - PODSTAWA DAMSKIEJ GARDEROBY

niedziela, 14 czerwca 2015
data:post.title

Każda z nas ma w szafie czarną sukienkę, która pasuje do wszystkiego. Od kiedy Coco Chanel w latach dwudziestych XX wieku wprowadziła tzw. małą czarną na rynek każda kobieta musiała ją mieć. Ideą fasonu jest nieskomplikowana forma i czarny kolor. Została zaprojektowana tak by kobieta nie zależnie od sylwetki wyglądała w niej dobrze. Od tej pory uważa się, że każda z nas powinna posiadać prostą, elegancką sukienkę stanowiącą bazę stylizacji. Przy pomocy dodatków możemy ją rozbudować bądź uprościć - zależnie od sytuacji. W ten sposób ta sama czarna sukienka może stać się strojem wieczorowym czy też wizytowym po dodaniu odpowiedniej biżuterii i ozdób, strojem biznesowym po nałożeniu żakietu czy strojem bardziej codziennym poprzez dostosowanie obuwia i odpowiednich dodatków.
Jakiś czas temu zgłosiła się do mnie moja siostra po swoją małą czarną. Sam wybrała fason i materiał. Miała to być sukienka dosłownie na każdą okazję. Taka, która będzie dobrze wyglądała podczas wizytowych i oficjalnych okazji w towarzystwie szpilek i odpowiedniego naszyjnika. A przede wszystkim taka, którą założy na co dzień do pracy, łącząc ją z baletkami czy sandałkami. Postawiłyśmy na luźny krój, pudełkową formę i wycięcie na plecach. Udało się uzyskać zamierzony efekt, więc pewnie niebawem siostra wróci z nowym pomysłem:) Tymczasem zapraszam do oglądania!








W związku z tym, że nie mieszkamy z siostrą razem i rzadko udaje nam się spotkać w momencie idealnym na sesję - w sukience występuję dzisiaj ja. Chętnie zostawiłabym sobie tę małą czarną na dłużej, niestety moja siostra jest trochę niższa i węższa w ramionach ale z pewnością jak tylko uda mi się znaleźć wolną chwilę uszyję sobie taką samą!


6 komentarzy

  1. I ja chyba sobie taką uszyję:-), sukienka wyszła Ci rewelacyjnie. Bardzo lubię takie proste, klasyczne kroje, a dekolt na plecach to coś co ostatnio bardzo często chodzi mi po głowie kiedy szyję:-). Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, ale moja mała czarna jest niczym przy Twojej małej ecru! Świetny model:) Ja również bardzo lubię prostą formę, którą można podkreślić małym akcentem... pozdrawiam:)

      Usuń
    2. Ja również dziękuję, czyli obydwie mamy podobne gusta co do formy i kroju:-). Dodałam Twój blog do obserwowanych, przejrzałam całość i to co szyjesz jest bardzo w moim guście:-). Chętnie będę tu zaglądać.

      Usuń
    3. Wygląda na to, że tak!;) Zapraszam, ja również chętnie do Ciebie zajrzę;) pozdrawiam

      Usuń
  2. Heh, właśnie niedawno uszyłam bardzo podobną sukienkę ale pokusiłam się jeszcze o dekolt V z przodu :) No i moja to mała chabrowa :) Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ah muszę ją koniecznie zobaczyć! na pewno pięknie wygląda:) Śledzę Twojego bloga z ogromną ciekawością... pozdrawiam

      Usuń