5 PROSTYCH MODELI, KTÓRE WARTO USZYĆ I MIEĆ + PRZYKŁADOWE WYKROJE

sobota, 22 października 2016
data:post.title

Istnieją ubrania, które odpowiednio dobrane eksponują walory każdej sylwetki, a dzięki swojej prostocie pozwolą stworzyć nieskończoną ilość stylizacji. To ubrania bardzo neutralne, klasyczne i można by pomyśleć, że zupełnie nam nie potrzebne. A jednak dzięki nim nasze stylizacje nabierają kształtu. Oto pięć modeli ubrań, które ( według mnie) warto sobie uszyć i mieć. Zwłaszcza, że są na tyle proste, że ich uszycie nie sprawi Nam większej trudności. 

*Więcej o bazowych ubraniach i walorach strefy basic w mojej szafie możecie poczytać tutaj.

1. BLUZKA / T-SHIRT

Biały t-shirt, czy kiedyś Nas zawiódł? Prosta bluzka, czy jest coś do czego by nie pasowała? Najwięksi sprzymierzeńcy kobiecej szafy, potrafią uratować każde wyjście, nawet to formalne. Łącząc je z odpowiednimi dodatkami jesteśmy w stanie odnaleźć się w każdym stylu. Nigdy nie wyjdzie z mody i na dodatek zawsze pozwoli Nam czuć się swobodnie i wygodnie.

* Pamiętaj, że praktycznie z każdego wykroju bluzki możesz uszyć sobie t-shirt. Wystarczy tylko odpowiednio dobrać materiał. Mnie udało się uszyć świetną bawełnianą koszulkę na podstawie modelu bluzki 105 z Burdy 02/2016, którą możesz zobaczyć tutaj.

BURDA 7/2013 MODEL 130

Ten wykrój pewnie wszyscy już dobrze znają. Świetna forma na elegancką bluzkę i luźną koszulkę. Na jej podstawie uszyłam już kilka modeli, wystarczy dobrać odpowiedni materiał by zdziałać cuda. Polecam, bardzo prosto się szyje, a taką bluzkę warto mieć w szafie.

* Na podstawie tego wykroju uszyłam : prosta bluzka oraz jeansowy top 

BURDA 2/2011 MODEL 106


To chyba najprostszy wykrój na bluzkę. Idealny na odszycie klasycznej bawełnianej koszulki i przede wszystkim świetna baza do stworzenia sukienki. Wystarczy jedynie połączyć ją ze spódnica np. z koła lub "przeciągnąć formę" by uszyć tubową sukienkę. To moja podstawa wśród wykrojów. Muszę przyznać, że jeszcze nigdy mnie nie zawiodła.


2. SPÓDNICA

Zdecydowanie najlepszym wyborem jest ołówkowa, jednak nie każda z Pań dobrze się w niej czuje i wygląda. Ale zarówno tubowa, prosta spódnica czy z koła przyda się w naszej szafie. A w połączeniu z koszulą czy klasyczną bluzką sprawdzi się w niejednej sytuacji.

* Na spódnicę z koła nie trzeba specjalnego wykroju. Szybką instrukcję znajdziecie np. na blogu BĘBENEK I STOPKA.
BURDA 5/2014 MODEL 126
BURDA 2/2011 MODEL 105

3. SUKIENKA " MAŁA CZARNA"

Bezdyskusyjny numer jeden w szafie każdej z nas. Nie ma kobiety, u której by się nie sprawdziła, której nie uratowała by z opresji, i której nie dodała by uroku czy klasy. Odpowiednio dobrana potrafi zdziałać cuda. Możliwości jest sporo, zanim się za nią weźmiesz zastanów się nad idealnym fasonem dla Twojej sylwetki. Może i jest genialnym odkryciem ale nawet nieodpowiednią "małą czarną" możesz sobie zaszkodzić.


BURDA 11/2012 MODEL 122
BURDA 11/2012 MODEL 121
BURDA 6/2011 MODEL 107

4. KOSZULA

Z koszulą jest trochę jak z t-shirtem, właściwie można mieć jeden przełamany modeli by stworzyć mnóstwo niesamowitych stylizacji. Trudno znaleźć idealnie skrojoną koszule w sklepie, masz to szczęście, że potrafisz szyć więc czemu by tego nie wykorzystać? Praktycznie w każdym numerze Burdy znajdziesz jakiś wykrój. Są bardzo proste modele i takie które wymagają więcej wysiłku, ale pamiętaj są do uszycia bez posiadania wygórowanych umiejętności, trzeba tylko poświęcić im więcej czasu.

* Koszula nie musi mieć kołnierza, jeżeli jego wszycie sprawia Ci problem wybierz wariant bez niego.

BURDA 2/2013 MODEL 101

 BURDA 6/2011 MODEL 104

5. PŁASZCZ

Klasyczny płaszcz, bez zbędnych dodatków przyda się w chłodne dni. Warto mieć w szafie jeden prosty model, który nie zakłóci dobrej stylizacji i w razie potrzebny stonuje ekstrawagancki ubiór. Świetnie sprawdzi się w codziennej stylizacji, podczas formalnego wyjścia oraz idealnie dopełni wieczorny strój.
 SZYCIE KROK PO KROKU 2/2015 MODEL 4 D, E

Z pewnością dobrze znacie ten model, jak tylko ten numer pojawił się w sprzedaży szyciowe blogi zasypały się wszelkimi wariantami jego odszycia. I wcale mnie to nie dziwi, sama szyłam płaszczyk na jego podstawie więc z czystym sumieniem mogę napisać, że jest nie tylko bardzo prosty w szyciu ale i stanowi świetną bazę to stworzenia własnego, ciekawego modelu. 

*Mój możecie zobaczyć tutaj. Jeżeli nie szyjesz, a podoba Ci się taki płaszczyk lub zwyczajnie nie masz już czasu na jego szycia zajrzyj do H&M, bardzo podobny właśnie pojawił się w strefie wyprzedaży!  

BURDA 10/2011 MODEL 108

Bardzo prosty w uszyciu model płaszcza, który może posłużyć również do odszycia kardigana czy szlafroka. Podobne modele co jakiś czas pojawiają się w Burdzie, więc z pewności uda Wam się znaleźć coś dla siebie. Dzięki temu wykrojowi możecie uszyć niezwykle rozchwytywany płaszcz z szalowym kołnierzem (wystarczy tylko powiększyć kołnierz wykroju).






13 komentarzy

  1. Wszystkie modele, które prezentujesz są bardzo fajne a wiem to z praktyki, uszyłam je, oprócz ostatniego płaszcza i szerokiej spódnicy. Niektórych już nie mam, ale tylko dlatego, że były tak uniwersalne i pasowały do wielu rzeczy, że chodziłam w nich bardzo często, niestety uległy zniszczeniu. Ciągle myślę o reaktywacji. :) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. To świetny dowód na to, że idealnie sprawdziły się w Twojej szafie. Koniecznie musisz sprawić sobie nowe! pozdrawiam

      Usuń
  2. Twoja lista bardzo mi się podoba, część z tych propozycji uszyłam i faktycznie, tworzą w mojej szafie bazę, z której często korzystam. Sukienkę 122 z Burdy 11/2012 uszyłam 3 razy:-), a Sukienka 121 (z tego samego numeru) leży skrojona i czeka na zszycie:-). Swoją drogą ten numer Burdy jest chyba najbardziej przeze mnie ostatnio eksploatowany, wybrałam z niego jeszcze jedną sukienkę:-). Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem trafią się naprawdę udane numery, ja też mam swoje ulubione z których bardzo często korzystam :)

      Usuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Baza w szafie to podstawa, u mnie wiele z Twoich propozycji gości w szafie, tj. proste bluzki, koszule, prosta spódnica i sukienka, oczywiści sukienek z szerszym dołem posiadam kilka bo uwielbiam takie, natomiast co do ostatnich dwóch propozycji, mam z nimi problem. W takim prostym płaszczyku czuję się jak klocek i tak tez wyglądam, więc raz spróbowałam i już omijam szerokim łukiem, co do płaszcza z szalowym kołnierzem, uważam, że nie jest dla każdego, też spróbowałam i niestety nie dla mnie, czułam się jak w szlafroku. Ale za to uwielbiam się w klasycznych kołnierzach, kapturach i żakietach w dopasowanych formach wszelakiej maści. Myslę, że musimy z takiej bazy wybrać to w czym wygladamy i czujemy się dobrze. Ale w każdym bądź razie jest nieoceniona w szafie.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz racje, nie wszystkim pasuje jeden fason. Naszą bazę należy dopasować do sylwetki i stylu jaki nosimy ( sporo pisałam o tym w poście dotyczącym strefy basic w mojej szafie). Jednak klasyczny płaszcz powinna mieć każda z Nas, powyżej jedynie proste w odszyciu przykładowe modele. Niestety nie każda może pozwolić sobie na takie szyciowe szaleństwo jak Ty :) Twoje płaszcze są przepiękne! Z zachwytem przyglądam się Twoim kolejnym propozycją. Pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Świetny post! Właśnie przymierzam się do uzupełnienia swojej szafy w takie bazowe modele pasujące na wiele okazji i nadające się do stworzenia wielu zestawów, bo szafa niby przepełniona, a ja wiecznie nie mam co na siebie włożyć...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie zabieraj się do pracy :) Te modele naprawdę warto mieć w szafie !

      Usuń
  6. Super post, właśnie potrzebowałam takich bazowych wykrojów, a w Burdzie mimo wszystko trudno takie znaleźć, dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super zestawienie, podoba mi się wszystko, bo jest i praktyczne i eleganckie zarazem.
    Ja dodałabym jeszcze numer wykroju 126 listopadowej Burdy z 2007 roku. Choruję na wykrój na ten model od lat, ale niestety nie jest on już dostępny w sprzedaży... Pozostaje mi czekać aż w Burdzie kiedyś pojawi się coś podobnego :)

    OdpowiedzUsuń